قرارداد کار با آرایشگاه

نمونه قرارداد بین سالن های زیبایی و پرسنل

ارسال به دیگران:

در دنیای امروز که خدمات زیبایی یکی از پردرآمدترین مشاغل محسوب می شود، تمایل افراد به کار در سالن های آرایشی نیز افزایش پیدا کرده است. بسیاری از خانم هایی که دوره های آرایشگری را در رشته های مختلف گذرانده اند و آماده شروع به کار هستند، نمی توانند برای تاسیس آرایشگاه زنانه اقدام کنند. از این رو با سالن های زیبایی قرارداد می بندند و به صورت درصدی یا با پرداخت اجاره با صاحب سالن همکاری می کنند. این کار فرصتی را در اختیار آرایشگر قرار می دهد تا از اعتبار سالن استفاده کرده و بتواند در مسیر حرفه ای خود رشد کند. اما تنظیم فرم قرارداد آرایشگاه و پرسنل نکات و اصولی دارد که قبل از هر اقدامی باید اطلاعات کاملی درباره آن کسب کنید.

آموزش آرایش و پیرایش
آموزش آرایش و پیرایش دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ما در این مقاله تمام نکات ضروری و مهم درباره قرارداد سالن های زیبایی را به شما ارائه می دهیم تا با مطالعه آن بتوانید از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید. اگر صاحب سالن هستید یا قصد دارید پس از دریافت مدرک آرایشگری خود در یک آرایشگاه صندلی یا میز اجاره کنید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تنظیم قرارداد کاری بین سالن زیبایی و پرسنل چه اهمیتی دارد؟

به طور کلی در هر همکاری و مشارکتی مشخص بودن جزئیات قوانین و ملزومات همکاری بین دو شخص اهمیت بسیار زیادی دارد. آگاه نبودن طرفین قرارداد از حقوق و وظایف خود منجر به اختلافاتی می شود که حل کردن آن ها می تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه کند. به همین دلیل بسیار مهم است که فرم قرارداد پرسنل آرایشگاه زنانه چگونه نوشته شود و تمام جزئیات همکاری از جمله حدود اختیارات، وظایف و مسئولیت ها، حقوق درصدی و ترکیبی، مدت قرارداد و … را به طور کامل و واضح در آن ذکر شده باشد.

 شما می توانید قرارداد را به طور دستنویس بین خودتان بنویسید یا به اتحادیه آرایشگران مراجعه کنید و با پر کردن فرم های لازم شکل قانونی تری به قرارداد خود بدهید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر مدیر آرایشگاه به صورت اصولی و قانونی با پرسنل خود قرارداد نبندد، در صورت شکایت پرسنل از او به اداره کار، محکوم به پرداخت جرایم نقدی خواهد شد.

نمونه قرارداد پرسنل درصدی سالن های زیبایی

در قرارداد سالن های زیبایی و پرسنل چه مواردی باید ذکر شود؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، مواردی وجود دارد که باید در قرارداد خود ذکر کنید. با این کار از ابهامات کاسته و از سوءاستفاده های احتمالی در آینده جلوگیری می کنید. شما می توانید با دیدن چند نمونه قرارداد سالن های زیبایی به اصول کلی و مواردی که باید در آن اشاره شود آشنا شوید. اما با این حال ما در ادامه به مهم ترین مواردی که باید در قرارداد نوشته شود، اشاره می کنیم:

۱. حتما به عنوان قرارداد دقت کنید

دور از ذهن نیست که اولین و مهم ترین نکته ای که باید در قرارداد مشخص شود، عنوان یا موضوع آن است. در غیر این صورت کل قرارداد نافهوم و مبهم باقی می ماند. شما باید به طور کامل ذکر کنید که این قرارداد به چه منظور بین شما منعقد می شود. به عنوان مثال همکاری و مشارکت به منظور کسب سود و درآمد از قسمت کوتاهی مو.

متن قرارداد سالن زیبایی با پرسنل
نمونه قرارداد بین سالن های زیبایی با پرسنل

۲. نوع قرارداد حتما باید مشخص باشد

منظور از نوع قرارداد موقت یا دائمی بودن آن است. در اکثر موارد قراردادی که بین مدیر سالن و پرسنل نوشته می شود از نوع موقت است. زیرا در برخی ماه های سال تقاضا برای خدمات آرایشگری کم است. بنابراین طرفین طبق صلاحدید خود مدت زمان مشخصی را در قرارداد ذکر می کنند تا در ماه های کم درآمد متحمل ضرر نشوند.

۳. به طور دقیق باید شروع و پایان قرارداد مشخص باشد

قرارداد سالن های زیبایی نیز مانند سایر قراردادها اعتبار خاصی دارد که طرفین آن را مشخص می کنند. بنابراین برای پیشگیری از هرگونه اختلاف و مشکلی ضروری است که تاریخ شروع و پایان همکاری در متن قرارداد نوشته شود.

۴. حتما اطلاعات شخصی را در قرار داد درج کنید

اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، نام آرایشگاه، آدرس و شماره تماس آرایشگاه، و رشته آرایشگری که شخص قصد دارد در آن زمینه کار کند، از جمله موارد مهمی هستند که لازم است در متن قرارداد نوشته شود.

نمونه قرارداد اجاره لاین سالن زیبایی

۵. وظایف دقیق طرفین باید داخل قرار داد ذکر شود

در هرگونه همکاری و مشارکتی هریک از طرفین وظایف خاصی را بر عهده دارند که اجرای صحیح آن ها برای پیشبرد و دستیابی به هدف مورد نظر ضروری است. اما گاهی ممکن است که افراد از انجام وظایف خود سر باز بزنند و باعث ضرر و زیان مالی برای طرف مقابل بشوند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق ضروری است که وظایف هریک از افراد طرف قرارداد به طور واضح ذکر شود.

۶. تعهدات را حتما در قرار داد ذکر کنید

ذکر تعهدات یکی از مهم ترین بندهای هر قراردادی است. ثبت این موارد هر دو طرف را ملزم به اجرای تعهدات و قبول مسئولیت می کند که در غیر این صورت قابل پیگیری قانونی خواهد بود. به عنوان مثال برخی از پرسنل متعهد می شوند که تمام لوازم مصرفی را تهیه کنند یا در روزهای تعطیل نیز در سالن حضور داشته باشند.

۷. شرایط فسخ قرارداد

هنگام تنظیم قرارداد بین سالن زیبایی و پرسنل باید به فکر فسخ آن هم باشید. فسخ قرارداد از اتفاقات اجتناب ناپذیری است که گاهی ممکن است هریک از طرفین مجبور به انجام آن باشند. اما برای اینکه بر هم زدن مشارکت به صورت یک طرفه ممکن است طرف مقابل را دچار مشکل و ضرر و زیان مالی کند، باید شرایطی را برای این کار در قرارداد خود ذکر کنید. همچنین باید قید شود که اگر هر یک از طرفین بدون دلیل مشخصی و کاملا یک طرفه از قرارداد خارج شود، باید مبلغ مشخصی را به عنوان جریمه به طرف مقابل بپردازد.

نمونه قرارداد درصدی آرایشگاه

۸. روش و نحوه پرداخت را حتما ذکر کنید

پرداخت حقوق به پرسنل آرایشگاه به سه روش زیر انجام می شود:

حقوق ثابت: در این روش حقوق پرسنل بدون در نظر گرفتن سود و زیان آرایشگاه و به صورت یک مبلغ مشخص به ازای هر ماه پرداخت می شود.

حقوق درصدی: پرداخت درصدی حقوق به این صورت است که مدیر متعهد می شود که یک درصد مشخصی از سود خالص آرایشگاه را به عنوان حقوق به پرسنل خود پرداخت کند. یا اینکه به ازای هر مشتری که از طرف سالن به آرایشگر معرفی می شود، درصدی را به آرایشگر بدهد و به ازای هر مشتری که از طرف آرایشگر به سالن معرفی می شود، درصد مشخصی را از آن برای خود بردارد.

حقوق ترکیبی: این روش ترکیبی از حقوق ثابت و درصدی است. به این صورت که علاوه بر حقوق ثابتی که در هر ماه به آرایشگر داده می شود، درصدی از سود ماهانه سالن نیز به او پرداخت می شود.

پس از اینکه درباره روش پرداخت حقوق توافق کردید، حتما آن را در قرارداد خود قید کنید. در غیر این صورت، اگر مدیر سالن در انجام وظایف خود کوتاهی کند، نمی توانید از طریق قانونی پیگیری کنید و حق خود را بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: