وام اشتغال زایی فنی حرفه ای

وام اشتغال زایی فنی حرفه ای (شرایط + نحوه ثبت نام)

ارسال به دیگران:

آیا به دنبال فرصتی برای راه اندازی کسب و کار خود هستید؟ قطعا دریافت مدرک فنی و حرفه ای یکی از بهترین روش هایی است که می توانید به واسطه آن برای دریافت وام اشتغال زایی فنی حرفه ای اقدام کنید و درآمد خود را داشته باشید. این وام ها از طریق بانک های مختلف و با شرایط متفاوتی به متقاضیان داده می شود و می تواند با هدف کارآفرینی، خوداشتغالی یا مشاغل خانگی دریافت شود. تمام رشته های فنی حرفه ای که در آموزشگاه ها تدریس شده و می توانید مدرک آن را دریافت کنید، قابلیت دریافت وام فنی حرفه ای خود اشتغالی را دارند و این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند که بتوانید از مهارت های خود برای کسب درآمد استفاده کنید.

اگر گواهینامه مهارت شما در دستتان است اما سرمایه کافی برای شروع کسب و کار خود را ندارید، ما به شما می گوییم که نحوه گرفتن وام فنی حرفه ای چگونه است، چه شرایطی دارد، و از کجا و با چه سودی می توانید آن را دریافت کنید. با ما همراه باشید.

وام خود اشتغالی فنی حرفه ای

خوداشتغالی گامی بزرگ به سوی استقلال مالی، اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی است. شما می توانید یک کسب و کار کوچک در خانه خود داشته باشید، یا با تاسیس آرایشگاه زنانه یا مزون خیاطی یا یک کارگاه نجاری خود کاری بزرگ تر همراه با کارآفرینی را شروع کنید. در هر دو حالت ممکن است برای شروع به پول زیادی نیاز داشته باشید که می توانید حداقل بخشی از آن را از طریق وام مشاغال خانگی فنی حرفه ای یا وام خود اشتغالی تامین کنید. این وام که از طریق بانک های مختلف به متقاضیان داده می شود، حمایت دولت از کارآفرینان در جهت توانمندسازی آنان و رونق اقتصادی کشور است. بنابراین اگر مدرک فنی حرفه ای خود را دریافت کرده اید، می توانید سریعا دست به کار شوید.

وام خوداشتغالی فنی حرفه ای

شرایط وام فنی حرفه ای

برای دریافت وام با مدرک فنی و حرفه‌ ای باید شرایط عمومی و اختصاصی مشخصی را برآورده کنید که البته شرایط سخت و پیچیده ای نیستند و ممکن است برخی از آن ها در بانک های مختلف متفاوت باشد. در هر صورت در ادامه نگاهی به این شرایط می اندازیم.

شرایط عمومی دریافت وام فنی حرفه‌ای

۱. متقاضی باید تابعیت ایران را داشته باشد.

۲. کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان ضروری است.

۴. متقاضی نباید شغل یا بیمه مشاغل داشته باشد.

۵. متقاضی نباید هیچگونه مجوزی برای فعالیت های شغلی داشته باشد.

۶. متقاضی نباید در سازمان های دولتی یا خصوصی مشغول به کار باشد.

۷. حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

سایت ثبت نام وام فنی حرفه ای خیاطی

شرایط اختصاصی دریافت وام با مدرک فنی حرفه‌ای

۱. مدرک فنی حرفه ای شما باید با عنوان شغل مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

۲. برای وام مشاغل خانگی باید مدارک مرتبط با محل سکونت خود را ارائه دهید.

۳. ارائه چک و سفته معادل ۱۵۰ درصد از مبلغ تسهیلات دریافتی

۴. داشتن یک ضامن کارمند رسمی همراه با گواهی کسر از حقوق به ازای هر ۵۰ میلیون ریال

مدارک لازم برای وام فنی حرفه ای

زمانی که برای گرفتن وام به بانک مراجعه می کنید، لیستی از مدارک مورد نیاز را به شما می دهند و باید مطابق آن تمام مدارک را آماده کنید. اما برای اینکه از قبل با مدارک لازم برای وام فنی حرفه ای آشنا شوید، یک لیست کلی را در زیر ارائه می دهیم:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک فنی و حرفه‌ای
  • کارت معافیت یا پایان خدمت
  • شناسنامه و کارت ملی ضامن، گواهی کسر از حقوق ضامن
  • پروانه کسب، مجوزهای مربوط به اشتغال، جواز تاسیس
  • مدارک مربوط به احراز محل سکونت متقاضی

در نظر داشته باشید که از تمام مدارک حتما کپی تهیه کنید و هم اصل و هم کپی مدارک را با خود به بانک ببرید.

برای گرفتن وام فنی حرفه ای به کجا مراجعه کنیم؟

سوال بزرگی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که وام فنی حرفه ای از کجا بگیریم؟ آیا نمی دانید که به کدام بانک یا موسسه برای گرفتن وام فنی حرفه ای مراجعه کنید؟ آیا نمی دانید که نحوه گرفتن وام فنی حرفه ای چگونه است؟ متاسفانه باید بگوییم که پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. زیرا شرایط بانک ها مدام در حال تغییر است و ممکن است بانکی که امسال این وام را ارائه می دهد، سال آینده آن را متوقف کند. بنابراین باید به سایت هر بانک سر بزنید و از وام های جدید و شرایط آن ها مطلع شوید.

وام فنی حرفه ای آرایشگری

وام فنی حرفه ای چقدر است؟

مبلغ وام فنی حرفه ای با توجه به مدرک شما و نوع کسب و کاری که مد نظر دارید، متفاوت است. همچنین این عدد ممکن است هر سال تغییر بکند و با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، مبلغ وام نیز افزایش پیدا کند. اما به طور کلی می توان مبلغ وام اشتغال زایی فنی حرفه ای را به ۴ دسته زیر تقسیم کرد:

وام اشتغال خانگی: برای کسب و کارهای کوچک در محل زندگی می توانید حداکثر تا ۱۵۰ میلیون تومان وام بگیرید.

وام خوداشتغالی: وام فنی و حرفه ای برای افرادی که مشاغل خود را راه اندازی می کنند از ۱۰۰ میلیون تومان شروع می شود.

وام کارآفرینی: مبلغ وام کارآفرینی با توجه به نهاد وام دهنده متفاوت است.

وام سربازی: سربازانی که مدرک فنی حرفه ای خود را در دوران خدمت تکمیل کرده اند، می توانند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

نکته: برای اطلاع از مبالغ به روز شده وام های اشتغال زایی، به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

وام فنی حرفه ای چند درصد است؟

وام با مدرک فنی حرفه ای جزو وام های کم بهره است و دارای تنها ۴ درصد با حداکثر دوره بازپرداخت ۸۴ ماه است. البته همانطور که اشاره کردیم، برای دریافت آن به ضامن معتبر نیاز دارید که بازپرداخت آن را تضمین کند.

مراحل ثبت نام وام فنی حرفه ای

اکنون که می دانید چه نوع وامی مناسب شماست و مدارک مورد نیاز را آماده کرده اید، باید بانک خود را نیز مشخص کرده و در سایت ثبت نام وام فنی حرفه ای آن بانک ثبت نام کنید. برای ثبت نام باید فرم درخواست را که شامل مشخصات فردی، طرح کسب و کار و بودجه‌بندی پیشنهادی شماست را پر کنید. همچنین ضامن معتبر به هر تعداد که بانک درخواست کرده را در این مرحله باید معرفی کنید. پس از انجام این مراحل، بانک شرایط شما را بررسی کرده و برای ارائه مدارک به بانک دعوت می شوید. در صورت برآورده کردن همه شرایط می توانید وام را دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: