ناخن کاری در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخنکاری

ارسال به دیگران:

آیا به کاشت و طراحی ناخن علاقه مند هستید و دوست دارید که از این حرفه به درآمدهای بالا برسید؟ آیا به فکر مهاجرت با ناخن کاری هستید و به دنبال یک کشور مناسب می گردید؟ این روزها بسیاری از خانم ها به فکر مهاجرت به کانادا از طریق این هنر و حرفه هستند و دوست دارند که آینده شغلی خود را در آن کشور بسازند. کانادا به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای خدمات ناخن و کمبود نیرو در این لاین می تواند یک مقصد عالی برای علاقه مندان به مهاجرت با شغل کاشت ناخن باشد.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اما مهاجرت مسیر ساده ای نیست و قبل از تصمیم گیری و هرگونه اقدامی باید اطلاعات خود را درباره بازار کار کاشت ناخن در کانادا، شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزا، مزایای این شغل در کانادا، هزینه های زندگی در این کشور و بسیاری از مسائل دیگر تکمیل کنید. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به مهم ترین سوالات شما در رابطه با مهاجرت با مدرک کاشت ناخن پاسخ دهیم تا تصویر روشنی از مسیر پیش رو و آینده شغلی خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق مدرک کاشت ناخن

کانادا یکی از برترین کشورهای دنیاست که می تواند فرصت های شغلی بسیاری را برای هنرمندان ناخن کار ایجاد کند. این کشور جمعیت جوان و مهاجر بسیاری دارد و همین موضوع باعث شده است که طرفداران آرایشگری و به ویژه خدمات ناخن در آن بسیار زیاد باشد.

به طور کلی اگر بخواهید از طریق کار به کانادا مهاجرت کنید، باید لیست مشاغل ملی کانادا یا همان NOC را چک کنید و کد ویژه حرفه خود را در آن پیدا کنید. زیرا کانادا به هر شغلی که متقاضیان زیادی داشته باشد یک کد ویژه اختصاص داده است که نشان دهنده اهمیت آن شغل است. اگر به این لیست نگاهی بیندازید، می بینید که شغل ناخن کاری در آن وجود ندارد. اما می توانید آن را در زیرمجموعه شغل متخصص زیبایی با کد ۶۵۶۲ پیدا کنید. ناخن کاری در دسته بندی خدمات درمانی و مراقبت از صورت و بدن قرار گرفته است.

مهاجرت ناخن کار به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن کاری

برای افرادی که علاقه مند به مهاجرت با شغل کاشت ناخن به کانادا هستند، روش های مختلفی وجود دارد که می توانند از آن طریق مجوز ورود به کانادا و اقامت ۲ ساله در این کشور را به دست بیاورند. این روش ها عبارتند از:

سیستم اکسپرس انتری  (Express Entry)

برای اینکه از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا شوید، می توانید از یکی از این سه روش مهاجرتی استفاده کنید:

  • کلاس تجربه کانادایی  (Canadian experience class)
  • نیروی کار ماهر فدرال  (Federal skilled worker)
  • مشاغل فنی فدرال  (Federal skilled trades)

این سیستم به شما این امکان را می دهد که با کسب حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ویزای کشور کانادا را دریافت کنید. نمره دهی در این سیستم در هر یک از این سه روش مهاجرتی که در بالا نام بردیم متفاوت است، اما به طور کلی بر اساس معیارهایی از قبیل سن، سابقه کاری، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و … در سیستم جامع رده‌بندی (CRS) انجام می شود.

برنامه‌های استانی  (PNP)

برنامه استانی به هریک از استان های کانادا اجازه می دهد که طبق روش و قوانین مخصوص به خود نیروهای کار مورد نیاز خود را جذب کنند. بنابراین شما در هر استان (به غیر از کبک و نوناووت) با مسیرهای مهاجرتی مختلفی مواجه می شوید که می توانید یکی از آن ها را با توجه به موقعیت و شرایط خود انتخاب کنید.

هزینه کاشت ناخن در کانادا

برنامه کارآفرینی

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی درواقع همان سرمایه گذاری در این کشور است که با حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلار انجام می شود. اگر از حرفه ناخن کاری برای مهاجرت استفاده می کنید، برنامه کارآفرینی به شما اجازه می دهد که بتوانید سالن ناخن خود را تاسیس کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن کار

مدارکی که برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل ناخن کاری نیاز دارید، به روش مهاجرتی انتخابی شما بستگی دارد. اما به طور کلی نیاز این که مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان در صورت داشتن فرزند
  • سوابق کاری در زمینه کاشت ناخن
  • مدرکی دال بر پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی (جاب آفر)
  • مدارک و گواهی های مرتبط با ناخن کاری
  • رزومه
  • مدرک زبان CLB 4 یا معادل آن
  • تمکن مالی لازم برای ۱ سال زندگی در کانادا
  • گواهی عدم سوء یشینه
  • معاینات پزشکی
درآمد یک ناخن کار در کانادا

درآمد شغل ناخنکار در کانادا چقدر است؟

اگر قصد دارید به عنوان یک ناخن کار در سالن های زیبایی مشغول به کار شوید، حداقل دستمزد را دریافت می کنید که به طور معمول بین ۱۴ تا ۱۸ دلار در ساعت است. البته درآمد ناخن کار در کانادا بسته به شهر و همچنین سالنی که در آن کار می کنید، می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال با کار در یک سالن متوسط در ونکوور کانادا با دستمزد ۱۶ تا ۱۸ دلار در ساعت، کمیسیون ۱ تا ۵ درصد و انعام ۱۵ تا ۲۰ درصد می توانید درآمد ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در ماه را کسب کنید. اما این عدد در سالن ها لوکس به ۶ تا ۸ هزار دلار نیز می رسد.

اما طبیعتا اگر سالن ناخن خودتان را داشته باشید یا در خانه کار کنید، می توانید درآمد بیشتری از این کار بدست بیاورید.

مزایای شغل ناخنکار در کانادا

خدمات ناخن در کانادا یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی محسوب می شود. اما هنوز کمبود نیروی کار در این کشور بسیار زیاد است. بنابراین اگر شما در کار خود توانایی های لازم را داشته باشید، می توانید به سرعت جذب بازار کار شوید و به درآمدهای بالایی برسید.

همچنین اگر در کانادا هستید و دوست ندارید که برای کسی کار کنید، و در عین حال سرمایه لازم برای تاسیس سالن خود را ندارید، امکان کار در منزل برای شما وجود دارد. شما می توانید درخواست خود را به شهرداری محل زندگی خود ارسال کنید و جواز کار در منزل خود را کسب کنید.

یکی دیگر از مزایای شغل کاشت ناخن در کانادا امکان دریافت اقامت دائم این کشور است. اگر همه مدارک شما کامل باشد و روال اداری و قانونی را برای بررسی پرونده خود طی کرده باشید، می توانید پس از ۶ یک سال کار اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت ناخن کار به کانادا

معایب شغل ناخنکار در کانادا

با وجود مزایای زیادی که کانادا برای ناخن کارها دارد، اما مهاجرت ناخن کار به کانادا می تواند با مشکلاتی نیز همراه باشد.

از مهم ترین مشکلات ناخن کاری که به کشور خاصی محدود نمی شود، مشکلات جسمانی بسیاری است که این شغل می تواند برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال استنشاق مواد شیمیایی که منجر به مشکلات تنفسی می شود. همچنین خم شدن طولانی مدت که احتمال ابتلا به دیسک گردن را افزایش می دهد.

اما از معایب شغل ناخنکار در کشور کانادا می توان به سخت گیری بیش از اندازه مشتریان اشاره کرد. مشتری ها در کانادا بسیار به سلامت ناخن های خود اهمیت می دهند و بنابراین شما باید دقت و ظرافت بسیار زیادی در حین کار داشته باشید تا به پوست و ناخن های آن ها صدمه نزنید. زیرا در این صورت ممکن است از جانب صاحبکار خود جریمه شوید یا در شبکه های اجتماعی بازخورد منفی بگیرید.

مشکل بعدی را می توان عدم شرایط برای پیشرفت در حوزه طراحی معرفی کرد. خانم ها در کانادا بیشتر به یک مانیکور و لاک ساده بسنده می کنند و برخلاف ایران طرفدار طراحی های خاص و مد روز نیستند. بنابراین کار در کانادا تجربه زیادی در حوزه طراحی برای شما نخواهد داشت.

البته لازم به ذکر است که می توانید این عیب را به فرصت تبدیل کنید. به این معنا که اگر شما طراح خوب و حرفه ای ناخن باشید، می توانید در میان ناخن کارهای دیگر که این توانایی را ندارند، به سرعت دیده شوید و سرآمد طراحی در ناحیه زندگی و کار خود شوید.

سوالات متداول

آیا از طریق شغل کاشت ناخن میتوان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟

بله. اگر از طریق ویزای کاری یا سرمایه گذاری در شغل ناخن کاری به کانادا مهاجرت کرده باشید، می توانید پس از یک سال کار برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید. همچنین اگر متقاصی سیستم اکسپرس انتری باشید، از همان ابتدا برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست می دهید.

آیا می توان بدون پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت کرد؟

بله. اگر از طریق سیستم اکسپرس انتری یا برنامه کارآفرینی اقدام کنید، نیازی به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای کانادایی ندارید.

میزان تسلط به زبان برای مهاجرت به کانادا؟

برنامه های مختلف مهاجرتی کانادا سطح زبان های مختلفی را نیز درخواست می کنند. اما به طور کلی شغل ناخن کاری نیازمند برقراری ارتباط موثر با مشتری است. بنابراین زبان انگلیسی و در برخی ایالت ها زبان فرانسه شما باید حداقل در سطحی باشد که بتوانید خواسته مشتری های خود را درک کرده و آن را به خوبی اجرا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: