زیباترین رنگ لنز چشم

چگونه لنز مناسب خود را انتخاب کنیم؟

ارسال به دیگران:

لنزهای تماسی به دلایل مختلفی در میان مردم محبوب هستند. این محصولات کوچک و ظریف به دو صورت بی رنگ و رنگی تولید می شوند و علیرغم برطرف کردن مشکلاتی مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم، می توانند تغییر چشمگیری در ظاهر ما نیز ایجاد کنند. برخی از این لنزها نیز کاربرد پزشکی ندارند و صرفا برای تغییر رنگ چشم ساخته شده اند. اما آیا می دانید که چه رنگی به شما می آید؟ نحوه انتخاب رنگ لنز چشم چگونه است و هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کنید؟

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

طبیعتا برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشیم، باید به برخی فاکتورهای چهره مانند رنگ مو، رنگ پوست، و حتی رنگ چشم خود توجه کنیم. زیرا در صورت عدم تناسب بین رنگ چشم و پوست و مو تمام زحمات ما هدر می رود و زیبایی طبیعی خود را نیز از دست می دهیم. اگر شما هم عاشق لنزهای رنگی هستید اما در انتخاب رنگ مناسب دچار سردرگمی شده اید، تا انتهای این مطلب با بهترین راهنمای انتخاب رنگ لنز چشم همراه ما باشید.

انتخاب رنگ لنز با توجه به رنگ چشم

یکی از بزرگ ترین جذابیت های لنزهای رنگی این است که با هر رنگ چشمی می توانید در نهایت به یک رنگ چشم متفاوت و زیبا برسید. اما طبیعتا هر رنگ لنزی با هر رنگ چشمی جور نیست و نمی تواند نتیجه دلخواه شما را ایجاد کند. به ویژه اگر رنگ طبیعی چشم های شما قهوه ای تیره باشد. اما جای نگرانی نیست. زیرا از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد مردم دنیا رنگ چشم قهوه ای دارند، می توانید مطمئن باشید که بیشتر لنزهای رنگ برای چشم های قهوه ای ساخته شده اند. اما برای انتخاب بهترین رنگ لنز چشم باید به موارد زیر دقت کنید:

رنگ لنز چشم طوسی

بهترین رنگ لنز چشم برای چشم تیره و قهوه ای

اگر چشم های شما به طور طبیعی تیره است، مناسب ترین گزینه برای شما لنزهای مات یا نیمه مات هستند. لنزها باید روی عنبیه قابل مشاهده باشند تا بتوانند ظاهر چشم را تغییر دهند. بنابراین عدسی های شفاف که یک رنگ ظریف و ملایم دارند، روی چشم تیره تمایزی ایجاد نمی کنند. در صورتی که عدسی های مات که پیکسل های رنگی بیشتری در واحد سطح دارند، می توانند روی چشم های تیره نیز خود را نشان بدهند.

بهترین رنگ لنز چشم برای چشم روشن

اما افرادی با چشم های روشن که تمایل دارند از لنزهای تیره تر استفاده کنند، باید به تمرکز رنگدانه روی عدسی دقت کنند. زیرا لنزها عموما به گونه ای طراحی می شوند که رنگدانه در اطراف آن بیشتر است و قسمت وسط چشم شما روشن باقی می ماند. بنابراین اگر لنزی که انتخاب می کنید برای رنگ چشم شما طراحی نشده باشد، این اختلاف رنگ می تواند ظاهر نامناسبی به چشم شما بدهد.

انتخاب لنز مناسب با توجه به رنگ پوست

رنگ و تناژ پوست یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب رنگ لنز چشم است. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تشخیص تناژ پوست خود از آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید بدانید چه رنگ لنزی به پوست گندمی میاد، یا کدام رنگ ها با پوست روشن و سبزه هماهنگی بیشتری دارند، ابتدا باید به نکات زیر توجه کنید:

رنگ لنز چشم برای پوست سفید

بهترین رنگ لنز چشم برای پوست روشن

اگر پوست روشنی دارید، احتمالا هر رنگ لنزی را می توانید انتخاب کنید. عدسی های رنگی در سایه های آبی و خاکستری ظاهری خیره کننده و باکلاس به شما می دهند. همچنین پوست روشن یک پس زمینه فوق العاده برای رنگ چشم های روشن و درخشان ایجاد می کند. مانند فیروزه ای، بنفش و آبی، مخصوصاً زمانی که می خواهید ظاهر متفاوت و متمایزی داشته باشید!

رنگ لنز مناسب پوست های گندمی

اگر پوست گندمی یا برنزه روشن دارید، لنزهای رنگ روشن برای شما مناسب تر هستند، رنگ هایی که چشمان شما را درخشان تر از رنگ صورتتان نشان بدهند. رنگ های فندقی، سبز، عسلی، خاکستری یا آبی تیره (یاقوت کبود/سرمه ای) گزینه های فوق العاده ای برای این دسته افراد هستند. اما آبی های روشن مانند فیروزه ای را برای پوست های گندمی پیشنهاد نمی کنیم، زیرا معمولاً هماهنگی خوبی بین آن ها ایجاد نمی شود. اگر رنگ‌های خنثی مانند قهوه ‌ای یا خاکستری را انتخاب می‌ کنید، مطمئن شوید که سایه آن‌ ها کمی با رنگ چشم شما باشند تا عنبیه شما برجسته تر دیده شود.

رنگ لنز چشم برای پوست گندمی

بهترین رنگ لنز برای پوست سبزه

اگر پوست سبزه یا تیره دارید و نمی دانید که چه رنگ لنزی به پوست سبزه میاد، خبر خوب این است که گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. اما رنگ های گرم معمولا بهترین انتخاب برای شما هستند. اگر می خواهید ظاهری نچرال داشته باشید، از رنگ های قهوه ای گرم، فندقی یا بنفش دو رنگ استفاده کنید. رنگ های دودی نیز بسیار فریبنده و جذاب هستند. اگر می‌خواهید ظاهری غیرطبیعی داشته باشید، به سراغ لنزهای عسلی یا خاکستری بروید. توصیه می کنیم که از رنگ‌های روشن و سرد مانند صورتی یا آبی دوری کنید زیرا آن ها به هیچ وجه با رنگ پوست شما هماهنگ نیستند.

انتخاب رنگ لنز با توجه به رنگ مو

اکنون که می دانید کدام لنز با رنگ چشم و پوست شما تطابق بیشتری دارد، وقت آن است که به سراغ موهایتان بروید. زیرا هماهنگی رنگ چشم و مو نیز اهمیت زیادی دارد و می تواند چهره شما را به کلی تغییر دهد. برای انتخاب رنگ لنز مناسب با رنگ مو به موارد زیر توجه کنید:

بهترین لنز مناسب موهای روشن

موهای روشن یا بلوند دقیقا مانند پوست روشن با بسیاری از رنگ ها تناسب دارند، از رنگ های آبی و سبز پررنگ گرفته تا رنگ های خنثی و تیره تر.

به طور کلی عدسی هایی که برای رنگ موهای روشن توصیه می شود شامل موارد زیر است:

  • آبی
  • سبز
  • خاکستری
  • قهوه‌ای
  • مشکی
بهترین رنگ لنز برای چشم آبی

لنز مناسب برای رنگ مو های تیره

رنگ موهای طیف گسترده ای رنگ ها را از قهوه ای تا مشکی در بر می گیرد که هرکدام باید جداگانه بررسی شوند. موهای قهوه ای به خوبی با رنگ های گرم هماهنگ می شوند و ظاهری طبیعی و جذاب را ایجاد می کنند. رنگ لنزهایی که برای موهای قهوه ای متوسط و تیره پیشنهاد می کنیم عبارتند از:

  • فندقی
  • عسلی
  • قهوه ای تافی
  • کهربایی
  • سبز

اما داستان برای انتخاب بهترین رنگ لنز برای موهای مشکی کمی متفاوت است. اگر موهای مشکی دارید، رنگ های تند و متضاد می توانند جلوه ای خیره کننده در ظاهر شما ایجاد کنند. برای داشتن ظاهری متفاوت لنزهای آبی، سبز یا بنفش را امتحان کنید. همچنین برای ایجاد یک هاله سرد در چهره خود از رنگ های تیره استفاده کنید. بهترین لنزهایی که می توانید با موهای مشکی خود ست کنید شامل موارد زیر است:

  • آبی یخچالی
  • سبز
  • بنفش
  • بنفش صورتی
  • رنگ های تیره

انتخاب لنز مناسب برای رنگ موی فانتزی

رنگ موهای فانتزی بسیار گسترده هستند و سایه های مختلفی را شامل می شوند. اگر طرفدار استایل های فانتزی و خاص هستید، پس حتما باید بهترین لنز را متناسب با استایل خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ لنز چشم برای موی قرمز

موهای قرمز

آیا می دانید که کمتر از ۲ درصد مردم جهان موهای قرمز طبیعی دارند؟ با این حال بسیاری از خانم ها به این رنگ موی فانتزی علاقه دارند و از سایه های مختلف این رنگ جذاب برای تغییر رنگ موهایشان استفاده می کنند. موهای قرمز به طور طبیعی و با توجه به چرخه رنگ مکمل چشم های سبز هستند، اما سایه های دیگر مانند آبی نیز می توانند تضاد جذابی را در چهره شما ایجاد کند. بنابراین می توانید با رنگ موی قرمز و چشمان آبی ظاهری کاملا متفاوت و جذاب را برای خود ایجاد کنید.

رنگ موی پاستیلی

پاستیلی جزو رنگ های ملایم و سردی است که در میان دختران جوان طرفدارهای بسیاری دارد. برای اینکه به رنگ موی پاستیلی خود جلوه بیشتری ببخشید و همچنین چشمان گیرایی داشته باشید، توصیه می کنیم که از رنگ های خنثی مانند سیاه، قهوه ای یا خاکستری برای لنز خود استفاده کنید.

پرطرفدارترین رنگ لنز چشم

از آنجایی که ایرانی ها اغلب رنگ پوست گندمی و گرم با موهای تیره دارند، ترجیح می دهند برای روشن تر کردن و تغییر رنگ چشم هایشان از رنگ های گرم استفاده کنند که تناسب بیشتری با چهره آن ها داشته باشد. به همین دلیل لنز طوسی عسلی پرطرفدارترین رنگ لنز چشم در ایران محسوب می شود. این رنگ با اغلب رنگ پوست و موها به راحتی هماهنگ می شود و تغییرات قابل توجه و فوق العاده ای در چهره شما به وجود می آورد. در کنار این رنگ زیبا، لنزهای عسلی، طوسی سبز، سبز عسلی پرفروش ترین رنگ لنز چشم ها هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: