مراحل انواع روش های کاشت ناخن

فیلم انواع کاشت ناخن در منزل

ارسال به دیگران:

کاشت ناخن یکی از روش های آرایش ناخن است که امروزه در میان خانم ها بسیار محبوب شده است. این روش زیبایی برای خانم هایی که ناخن های ضعیفی دارند و نمی توانند ناخن های خود را بلند کنند بسیار مناسب است. امروزه روش های مختلف و متنوعی برای این کار وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

برای انتخاب روش کاشت باید به ویژگی های ناخن و نیازهای خود توجه کنید. زیرا هر روشی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و ممکن است برای شما مناسب نباشد و نتواند نیازهای شما برآورده کند. در این مقاله درباره بهترین روش ها مانند کاشت ناخن اکرلیک یا کاشت با پودر، کاشت ژله ای ناخن، و کاشت قالبی به طور کامل صحبت می کنیم و ۳ روش کاشت ناخن را آموزش می دهیم.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کاشت ناخن چیست؟

کاشتن ناخن ها یکی از روش های مانیکور و زیبایی ناخن است که در کشور ما بسیار رواج پیدا کرده است. در این روش با استفاده از یکسری مواد مخصوص لایه محکم و صاف و صیقلی روی ناخن ایجاد می کنند که می تواند دوام و استحکام ناخن های شما را بالا ببرد.

کسانی که ناخن های شکننده ای دارند و نمی توانند ناخن های خود را بلند کنند، و همچنین کسانی که از رنگ و ظاهر ناخن های خود راضی نیستند، می توانند از این روش استفاده کنند و به ناخن های زیبا و بلند دلخواه خود دست پیدا کنند. همچنین با توجه به اینکه به طور کلی کاشت ناخن در بارداری ضرری ندارد، می‌توانید انواع کاشت را برای خودتان انتخاب کنید.

انواع روش های ناخن کاشتن

امروزه خانم ها با انواع روش ها رو به رو می شوند که ممکن است انتخاب را برایشان سخت کند. اما بهتر است بدانید که سه روش رایج برای کاشتن ناخن در دنیا وجود دارد که شامل کاشت اکریلیک یا پودری، ژله ای و قالبی است. اگر می خواهید بدانید بهترین روش ناخن برای شما کدام است، باید ویژگی های هریک را به طور کامل بدانید.

۱. کاشت اکرلیک یا کاشت پودری

مراحل و روش های کاشتن ناخن اکریلیک یا پودری زنانه

این روش که به روش کاشت پودری هم معروف است با مواد مختلف اکریلیک انجام می شود. این روش متداول ترین روش ناخن کاشتن است که خانم ها آن را می شناسند.

فواید روش اکرلیک یا پودری

  • این شیوه برای پنهان کردن ناخن های شکسته و نامرتب که ظاهر بدی برای انگشتان می سازند، عالی است.
  • کاشت ناخن پودری ماندگاری بالاتری دارد.
  • استحکام ناخن ها بالا می رود و به راحتی نمی شکنند و خراب نمی شوند.
کاشت ناخن اکریلیک با رنگی روشن و جذاب

معایب روش اکرلیک یا پودری

  • مهمترین مشکل این روش این است که ناخن مصنوعی مانند ناخن اصلی، به راحتی هوای تازه دریافت نمی کند. این مشکل باعث زرد شدن ناخن ها به مرور زمان می شود.
  • شاید قد ناخن بلندتر شود، اما ظاهر طبیعی ندارد و مشخص است که ناخن مصنوعیست.
  • کاشت ناخن با پودر هزینه زیادی در بر دارد چون هر ماه باید ترمیم شود.

فیلم کاشتن ناخن اکریلیک

کاشت اکریلیک یکی از متداول ترین روش هاست. در این روش ناخن ها بلند، خوش حالت، و بسیار محکم می‌شوند. برای یادگیری روش‌های کاشت ناخن پودری، آموزش های زیر را دنبال کنید:

۱. آماده سازی ناخن

ویدئو شماره ۱- آماده سازی ناخن

برای آماده سازی ناخن ابتدا کوتیکول های خود را با استفاده از پوشر کوتیکول به عقب برانید. زیرا اکریلیک باید به ناخن بچسبد نه به پوست شما. همچنین، عقب بردن کوتیکول باعث می‌شود ناخن شما کشیده تر و زیباتر دیده شود. سپس ناخن های خود را سوهان بکشید و آن ها را مرتب کنید.

۲. تیپ مناسب ناخن خود را پیدا کنید

ویدئو شماره ۲- گذاشتن تیپ ناخن

سایز مناسب تیپ ناخن خود راپیدا کنید و آن را با چسب مخصوص تیپ به نوک ناخنتان بچسبانید. چند دقیقه آن را محکم نگه دارید تا چسب خشک شود.

  • دقت کنید که از مقدار کمی چسب استفاده کنید تا چسب به پوست شما نخورد.
  • اگر تیپ را اشتباه یا کج چسباندید، ناخن را در آب خیس کنید، تیپ را جدا کنید و پس از خشک کردن ناخن دوباره تیپ را بچسبانید.

۳. اندازه تیپ ناخن را تنظیم کنید

ویدئو شماره ۳- تنظیم اندازه تیپ ناخن

با استفاده از ناخن گیر مخصوص تیپ، قسمت های اضافی و خیلی بلند تیپ را بگیرید تا به اندازه دلخواه برسید. سپس روی آن را کمی سوهان بکشید تا گوشه های تیز آن گرفته شود و سطح صاف و مرتبی پیدا کند.

۴. مواد اکریلیک را آماده کنید و آن را به ناخن بزنید

ویدئو شماره ۴- زدن مواد اکریلیک روی ناخن

اکریلیک مایع را در ظرف اکریلیک ریخته و مقداری پودر را در ظرف جداگانه‌ای بریزید. براش را به ظرف اکریلیک آغشته کنید. آن را تا انتها فشار دهید و مطمئن شوید همه حباب ها از بین می روند. سپس براش را به ظرف پودر بزنید و به اندازه یک گلوله کوچک از پودر را بردارید. آن را روی ناخن بزنید و به آرامی روی سطح ناخن پخش کنید. اگر ناخن شما بلند بود، می‌توانید یک بار دیگر همین کار را تکرار کنید و مقدار بیشتری از پودر را بردارید و روی ناخن پخش کنید.

  • قل از زدن اکریلیک، ابتدا کمی پرایمر ناخن روی ناخن ها بزنید تا اکریلیک بهتر به ناخن ها بچسبد.
  • اکریلیک یک ماده شیمیایی قوی است که بخارهایی سمی تولید می‌کند. بنابراین مطمئن باشید که در یک منطقه با تهویه مناسب کار می کنید.

۵. ناخن کاشته شده را سوهان بکشید

ویدئو شماره ۵- سوهان کشیدن ناخن کاشته شده

پس از اینکه اکریلیک را روی سطح ناخن به طور یکنواخت پخش کردید، با سوهان قسمت های ناهموار آن را صاف کنید تا کاملا یکدست شود. سپس یک مقدار روغن کوتیکول روی پوست پایه ناخن بمالید، دوبار کمی سوهان بکشید و تمام! اکنون ناخن جدید شما آماده است. پس از این مرحله می‌توانید هر مدل یا طرح ناخن را که مد نظر دارید روی ناخن‌هایتان پیاده کنید.

۲. کاشت ناخن ژله ای

مراحل کاشت ناخن ژله ای بلند دخترانه

این شیوه از ترکیب مواد ژلی ساخته شده و در مقایسه با روش پودری، لایه ای ژلی است که روی ناخن اصلی را می پوشاند و ظاهری درخشان می سازد، سپس در برابر اشعه UV  قرار می گیرد تا محکم تر شود.

فواید روش ژلیش ناخن

کاشت ژلیش بسیار سبک و کم وزن می باشد. به کار گیری آن نیز دشوار نیست. این روش کاملا بی بو است ، با این روش ناخن های جذاب، زیبا و درخشنده خواهید داشت. از دیگر ویژگی های مثبت این روش این است که عوارض جانبی ندارد.

مراحل انواع مدل های ناخن ژلیش برای خانم ها چه فوایدی می تواند به همراه داشته باشد؟

معایب روش کاشت ژل

  • روش ژلیش ناخن نسبت به پودری گرانتر است.
  • ژلیش نیاز به دستگاه پخش اشعه UV  دارد و بدون این وسیله انجام نمی شود. پس باید همه تجهیزات لازم را تهیه کنید که هزینه بر است.
  • ژلیش ناخن زیاد با دوام نیست و تا دو هفته ماندگاری دارد. پس از این مدت، دوام آن کم می شود.
  • برداشتن این ژل و ریمو کاشت ناخن ژلیش، کار ساده ای نیست و باید در آرایشگاه انجام شود.
آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کاشت ژله ای ناخن برای چه کسانی مناسب است؟

این روش کاشت برای کسانی که عادت به جویدن ناخن های خود دارند گزینه بسیار خوبی است. زیرا مواد بکار رفته بسیار بد مزه هستند و با دندان کنده نمی شوند. از این رو می تواند عادت جویدن ناخن را از سر شما بیندازد.

همچنین، برخی ممکن است به مواد استفاده شده در این روش، حساسیت داشته باشند. اگر بعد از کاشت دچار اگزما و آلرژی شدید، باید هرچه سریع تر ناخن خود را ریمو کنید.

روش ژلیش ناخن

ناخن های ژله ای یا ژلیش، ظاهر بسیار طبیعی دارند و همچنین باعث استحکام ناخن های شما می‌شوند. یکی از مزیت های این روش نسبت به روش پودری این است که از بخارهای سمی اکریلیک در امان هستید. در ادامه با روش آموزشی ژلیش ناخن با ما همراه باشید.

۱. ناخن های خود را سوهان بکشید

سوهان کشیدن ناخن یکی از مراحل مهم در کاشت ناخن ها به شمار می رود

ناخن های خود را با سوهان مرتب کنید و مدل نهایی دلخواه خود را به آن بدهید (اگر نمی‌خواهید از تیپ استفاده کنید). سپس سطح ناخن خود را بوسیله بافر صاف و یکدست کنید.

۲. از ریموور کوتیکول استفاده کنید

ویدئو شماره ۱- استفاده از ریموور کوتیکول

پس از اینکه شکل اصلی ناخن خود را پیدا کردید، یک ریموور کوتیکول را در اطراف پایه ناخن خود بزنید. از استیک کوتیکول استفاده کنید تا هرگونه پوست روی صدف ناخن خود را عقب برانید. سپس با پنبه‌ای که در استون غوطه ور شده است، روغن یا باقی مانده را از روی ناخن خود پاک کنید.

۳. یک لایه از بیس کت را به ناخن هایتان بزنید

ویدئو شماره ۲- زدن بیس کت به ناخن ها

یک لایه بسیار نازک از بیس کت را به ناخن های خود بزنید. برای کاشت ناخن ژله ای، شما باید لایه‌ای بسیار نازک تر از لاک ناخن استاندارد را استفاده کنید. هنگام استفاده از لایه پایه خود مراقب باشید: نباید ژل را روی انگشتان خود بزنید. بگذارید لایه پایه شما دو برابر بیشتر از مدت زمان توصیه شده بماند تا کاملا خشک شود.

  • اگر می‌خواهید ناخن‌های بلندتری داشته باشید، باید قبل از این مرحله از تیپ ناخن استفاده کنید. تیپ ناخن را می‌توانید مانند روش پودری که در روش قبل توضیح داده شد، به ناخن های خود بچسبانید. سپس بیس کت را روی آن بمالید.

۴. ژل رنگی را روی ناخن هایتان بزنید

ویدئو شماره ۳- زدن ژل رنگی به ناخن ها

هنگامی که لایه پایه کاملا خشک شد، یک لایه بسیار نازک دیگر اعمال کنید. این لایه ژل رنگی شما خواهد بود. احتمالاً نامرتب به نظر می رسد، اما این حالت برای لایه اول طبیعی است. این ظاهر نهایی ناخن شما نخواهد بود. زدن ژل رنگی در این قسمت باعث می شود ژل از روی ناخن شما بلند نشود.

  • حتماً از همین رنگ برای طراحی وری نوک ناخن و همچنین سطح آن استفاده کنید.
  • هر لایه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه زیر لامپ UV خشک کنید.

۵. اکنون نوبت تاپ ژل است

ویدئو شماره ۴- زدن تاپ ژل به ناخن ها

تاپ ژل را به طور کامل روی ناخن هایتان بزنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه زیر نور UV قرار دهید. این لایه نهایی ناخن شما خواهد بود.

۶. لایه چسبناک را از روی ناخن پاک کنید

ویدئو شماره ۵- زدن الکل روی سطح ناخن

برخی از ژل ها یک لایه چسبناک روی سطح کار ایجاد می‌کنند. در این صورت، کافی است یک پنبه آغشته به الکل ایزوپروپیل را روی سطح نرم و صاف ژل بکشید و لایه چسبناک آن را پاک کنید. با مالیدن روغن کوتیکول به پوست اطراف پایه ناخن، مانیکور ژل خود را به پایان برسانید.

ریموو کاشت ژلیش در خانه

ریموو ناخن های ژله ای می‌تواند کار بسیار مشکلی باشد و اگر اشتباه انجام شود، ممکن است تخت ناخن شما را ضعیف کند. همیشه پاک کردن ژل ناخن در سالن های زیبایی ایده بهتری است، اما اگر وقت و هزینه کافی ندارید، می‌توانید آن‌ها را در خانه پاک کنید. فقط باید هنگام برداشتن آنها بسیار مراقب باشید تا به ناخن های خود آسیبی نرسانید. روش ریموو ناخن های ژله ای در خانه به شرح زیر است:

ناخن های ژلیش یک دست به همراه مدل ژل
  • با زدن یک لایه بافر ناخن سطح ناخن ژله ای خود شروع کنید. با انجام این کار، لایه تاپ کت شفافی که در بالای ژل اعمال شده، شکسته می‌شود و اجازه می‌دهد استون در آن فرو برود.
  • یک پنبه را در استون خیس کنید و آن را بالای ناخن خود قرار دهید.
  • یک مربع کوچک فویل را به دور ناخن و پنبه خود بپیچید.
  • این روند را برای سایر ناخن های دست خود تکرار کنید.
  • به طور معمول باید ۱۵ دقیقه به استون زمان بدهید تا کار خود را انجام دهد. اما بسته به محصول مورد استفاده، این زمان می‌تواند روند آن کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود.
  • گلوله های فویل و پنبه را از روی ناخن‌های خود بردارید. ژل باید شکسته شده باشد. اگر اینگونه نباشد، ممکن است لازم باشد ناخن های خود را برای مدت طولانی‌تری در استون نگه دارید.
  • با استفاده از پوشر کوتیکول به آرامی ژل باقیمانده را از روی ناخن های خود خارج کنید.
  • بعد از اینکه ژل رنگی برداشته شد، ممکن است مقداری ژل شفاف در محل اتصال پرایمر و لایه اول ناخن شما باقی مانده باشد. این لایه را با شستن کامل دست ها و استفاده از یک بافر ۴ طرفه برای صاف کردن آن پاک کنید.
  • پس از تکمیل، از روغن کوتیکول و مرطوب کننده برای تأمین آب بستر ناخن خود استفاده کنید.
  • در طرف دیگر این کار را تکرار کنید.

۳. کاشت قالبی یا دوئال

قالب های ناخن آماده با طرح های متفاوت و زیبا

کاشت قالبی یا دوال یک روش ساده و سریع است. به همین دلیل کسانی که زمان زیادی برای انجام کاشت های وقت گیر ندارند، این روش، شیوه مناسبی برای آن‌هاست.

 فواید روش کاشت قالبی

  • این روش مناسب عده ایست که نسبت به مواد شیمیایی به کار رفته در روش پودری و ژلی آلرژی دارند .
  • در این شیوه شکل ظاهری ناخن ها طبیعی تر به نظر می رسد .
  • ناخن های مصنوعی در این روش راحت قابل استفاده هستند و به آسانی نیز برداشته می شوند .
  • ناخن های کاشته شده در این روش هیچ بو یا عارضه جانبی ندارند .
مراحل انواع کاشت قالبی ناخن ها با رنگ ها و اندازه های مختلف

معایب کاشت به روش قالبی

  • هر دو هفته یکبار نیازمند ترمیم است و هزینه در بر دارد.
  • ناخن ها در این روش به راحتی می شکنند و آسیب می بینند.
  • در این روش ناخن ها ضخیم می شوند و حالت طبیعی ندارند.
  • این شیوه، بابت قیمت بالای ناخن های قالبی، گرانترین شیوه کاشتن ناخن است.

آیا کاشت به روش قالبی خطر دارد؟

اگر عوارض کاشت ناخن را بررسی کنید، متوجه می شوید که تمام روش ها خطر آسیب دیدن و ضعیف شدن ناخن طبیعی شما را در پی دارند، از جمله روش کاشت قالبی. اما وقتی این روش به درستی انجام شود، كاملاً بی خطر است. برخلاف سایر روش‌ها، در روش قالبی، صدف ناخن خیلی کم ساییده می‌شودو بنابراین از این نظر برای ناخن های شما خطری نخواهد داشت.

آیا قالب های ناخن ممکن است برای افراد خطر داشته باشند؟

یکی از مشکلاتی ممکن است برای ناخن های قالبی ایجاد شود، رشد قارچ بین قالب و ناخن اصلی شماست. قرار دادن زیاد ناخن در معرض آب می تواند باعث بلند شدن ناخن و رشد قارچ شود. بنابراین اگر زمان زیادی با آب کار می کنید باید بسیار محتاط باشید.
از آنجا که تکنیک فایبرگلاس در سالن‌های زیبایی چندان رایج نیست، اما لازم است قبل از اینکه خودتان آن را امتحان کنید، تحقیقات خود را برای یافتن یک متخصص مانیکور با تجربه انجام دهید.

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب است؟

این روش یکی از بهترین روش های کاشت ناخن طبیعی است و برای کسانی مناسب است که ناخن های سالم و یک شکلی دارند. بنابراین اگر ناخن های ضعیف و یک شکلی ندارید، این روش انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

شیوه کاشتن ناخن قالبی

۱. سایز مناسب قالب را انتخاب کنید

ویدئو شماره ۱- انتخاب سایز قالب

ابتدا باید سایز مناسب قالب برای هر ناخن را انتخاب کنید. قالب را روی ناخن بگذارید و خوب اطراف آن را نگاه کنید. قالب نباید به قدری بزرگ باشد که از اطراف ناخن بیرون بزند و نه آنقدر کوچک باشد که تمام سطح ناخن را پوشش ندهد.

۲. قالب را برش بدهید

ویدئو شماره ۲- برش دادن قالب

اگر قالب کمی بزرگتر از ناخن شما بود، می توانید بخش های اضافی آن را با یک قیچی برش بزنید و به اندازه دلخواه درآورید.

۳. پرایمر را به ناخن ها بزنید

ویدئو شماره ۳- زدن پرایمر ناخن

به طور کلی پرایمر ناخن باعث می شود مواد کاشت، تیپ، و قالب بهتر و بیشتر به سطح ناخن بچسبند و زیر آن حباب هوا ایجاد نشود. به همین دلیل، زدن پرایمر ناخن قبل از هر کاری اهمیت زیادی دارد.

۴. یک لایه بیس کت را به ناخن های خود بزنید

ویدئو شماره ۴- زدن بیس کت ناخن

بیس کت فواید زیادی برای ناخن دارد. به عنوان مثال بیس کت مانع از تغییر رنگ ناخن در اثر لاک یا مواد کاشت می شود. علاوه بر این، لاک های پایه یا همان بیس کت ها می توانند ناخن های خشک شما را مرطوب کنند، سطح ناصاف آن ها را یکدست و صاف کنند. و همچنین دوام کاشت و لاک ناخن شما را بیشتر کنند.

برای این کار، یک لایه نازک از بیس کت را روی ناخن بمالید و ناخن را به مدت ۶۰ ثانیه زیر دستگاه UV قرار دهید.

۵. داخل قالب را با مواد کاشت پر کنید

ویدئو شماره ۵- زدن پلی ژل به داخل قالب

بسته به روشی که انتخاب می کنید، می توانید از پلی ژل یا اکرلیک برای داخل قالب استفاده کنید. ماده ای که در این ویدئو استفاده شده، پلی ژل است.

مقدار مناسبی از پلی ژل را درون قالب قرار دهید و سپس با یک براش خیس آن را روی سطح داخلی قالب پخش کنید. با پهنای براش به آرامی روی ژل ضربه بزنید تا به طور کامل و یکدست روی قالب پخش شود.

۶. قالب را روی ناخن قرار دهید

ویدئو شماره ۶- قرار دادن قالب روی ناخن

پس از اینکه مواد را به طور کامل درون قالب پخش کردید، قالب را از انتهای ناخن روی سطح ناخن قرار دهید و آن را خوب فشار دهید. با فشار دادن قالب روی ناخن هوای زیر آن خارج می شود و هیچگونه حبابی باقی نمی ماند.

ممکن است با فشار دادن قالب روی ناخن، مقداری از مواد از قالب بیرون بزند. مواد اضافی را با براش پاک کنید تا اطراف ناخن به طور کامل تمیز شود.

سپس، همینطور که قالب را روی ناخن نگه داشته اید، آن را به مدت ۶۰ تا ۹۰ ثانیه زیر دستگاه UV قرار دهید تا ژل به طور کامل خشک شود.

۷. قالب را از روی ناخن جدا کنید

ویدئو شماره ۷- جدا کردن قالب

پس از اینکه ژل خشک شد، به راحتی می توانید قالب را از روی ناخن جدا کنید.

۸. فرم دهی نهایی را انجام دهید

ویدئو شماره ۸- فرم دهی ناخن

برای فرم دهی نهایی و صاف کردن سطح ناخن، از سوهان های برقی و دستی استفاده کنید. ابتدا برای کوتاه کردن قد ناخن از سرسوهان مخروطی استفاده کنید و ناخن را تا جایی که مد نظرتان است کوتاه و صاف کنید. سپس با همین سرسوهان زیر ناخن را صاف و یکدست کنید.

معمولا در روش قالبی، روی ناخن احتیاجی به صاف کردن ندارد. اما می توانید برای اطمینان بیشتر، با استفاده از سرسوهان مخروطی دورگیری کرده و سپس با سوهان دستی سطح ناخن و گوشه های را به طور کامل صاف کنید و فرم بدهید.

۹. آخرین مرحله نوبت تاپ کت است

ویدئو شماره ۹- زدن تاپ کت ناخن

پس از اتمام سوهان کشی و فرم دهی به ناخن، می توانید از یک لایه نازک تاپ کت روی ناخن استفاده کنید تا سطح آن کاملا صاف و براق شود. در آخر نیز ناخن های خود را به مدت ۳۰ ثانیه زیر دستگاه UV قرار دهید تا تاپ کت به طور کامل خشک شود.

ویدئو شماره ۱۰- کاشت قالبی ناخن

اکنون می توانید از ناخن های قالبی زیبا و براق خود لذت ببرید.

سایر روش های کاشت ناخن

مراحل کاشت ناخن به روش دیپ

روش دیپینگ

در روش دیپینگ از پودر و پرایمر استفاده می شود. به این صورت که ابتدا یک لایه پرایمر و بیس کت را به ناخن می‌زنند، سپس ناخن را درون ظرف پودر فرو می‌برند. با این کار، یک لایه پودر روی ناخن قرار می گیرد که در نهایت با سوهان و بافر آن را حالت می دهند. برای افزایش ضخامت می توان یک یا دو بار دیگر نیز این کار را تکرار کرده و سپس سوهان کشی کنید.

روش فایبرگلاس

در این روش از تیپ یا فرمر برای افزایش قد ناخن استفاده نمی شود. بلکه بجای آن از رشته های فیبری به نام فایبرگلاس استفاده می کنند. رشته ها را روی ناخن می چسبانند و سپس مواد ژل را روی آن قرار می دهند. پس از خشک شدن ژل توسط دستگاه UV با استفاده از سوهان، ناخن را به فرم دلخواه حالت می‌دهند.

روش کاشت بیبی بومر یا فایبرگلاس

کاشت بیبی بومر

کاشت بیبی بومر یکی از روش های بسیار زیباست که در آن از دو رنگ استفاده می شود. به طوری که رنگ ها در وسط ناخن ها با هم ادغام می شوند و یک هایلایت زیبا را ایجاد می کنند. در این روش، روی نوک ناخن پودر سفید زده می شود. هرچه به سمت ریشه ناخن پیش می‌روید، باید از عمق این پودر سفید بکاهید.

از طرف دیگر، یک پودر هلویی یا صورتی را از سمت ریشه به طرف نوک ناخن بزنید. در انتها ناخن ها را به مدت ۱۲۰ ثانیه زیر نور UV قرار دهید و کاشت را با تاپ کت و سوهان کشی به پایان برسانید.

ریموو کاشت ناخن

حذف یا ریمو ناخن های کاشته شده

در صورت ناراضی بودن از ناخن های مصنوعی یا بروز آلرژی، می توانید کاشت های ایجاد شده را از بین ببرید.

  • مواد لازم برای این کار شامل استون 100 درصد، بافر و سوهان ناخن است.
  • استون را درون ظرفی بریزید و تمام ناخن های خود را به مدت ۶ تا ۷ دقیقه درون ظرف استون نگه دارید.
  • پس از این مدت ناخن هایتان را با دستمال پاک کنید و دوباره آن ها را درون ظرف استون بگذراید . این کار را چند بار انجام دهید.
  • وقتی فقط یک لایه نازک از مواد، روی ناخن شما باقی ماند، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از سوهان از بین ببرید و سطح ناخنتان را با بافر و پولیش صاف کنید.

عوارض کاشت ناخن چیست؟

به طور کلی کاشته شدن ناخن ها عوارض چندانی ندارد. اما اگر این کار توسط یک متخصص حرفه ای و تحت شرایط بهداشتی انجام نشود، ممکن است ناخن شما دچار عفونت های قارچی شود.

از دیگر عوارض ناخن کاشتن می توان به ایجاد حساسیت به چسب یا مواد کاشت اشاره کرد. همچنین، اگر هواگیری به درستی انجام نشود می تواند منجر به زرد شدن رنگ ناخن های شما شود.

عوارض کاشت ناخن

آیا کاشت ناخن سرطان زا است؟

تا کنون شواهدی مبنی بر سرطان زا بودن مواد کاشت ارائه نشده است. اما استفاده زیاد از دستگاه UV که برای خشک شدن لاک ژل مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث بروز بیماری های پوستی و سرطان شود.

ماندگاری ناخن های مصنوعی چقدر است؟

ناخن مصنوعی یک روش زیبایی موقت است که میزان ماندگاری آن به شرایط آب و هوایی و نگهداری شما بستگی دارد. اما در حالت عادی، به طور معمول نیاز است که پس از ۳ الی ۴ هفته ناخن های خود را ترمیم کنید.

آیا ناخن کاشتن برای خانم های باردار ضرر دارد؟

به طور کلی توصیه می شود که مادر در طول دوران بارداری در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرد. زیرا ممکن است بدن او حساسیت بیشتری پیدا کرده باشد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که به مواد، آلرژی داشته باشد و او را با خطراتی مواجه کند.

چه کسانی نباید ناخن بکارند؟

کسانی که به بیماری های قارچی و عفونی و مبتلا هستند و به طور کلی سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است، نباید ناخن های خود را بکارند. زیرا این کار می تواند بستر رشد قارچ بر روی ناخن را ایجاد کند و همچنین باعث شود نتوانید بر پیشرفت بیماری خود نظارت کنید.

چطور می توانم روش مناسب کاشت ناخن را انتخاب کنم؟

هرکدام از روش های کاشت ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و از نظر استحکام، ظرافت، عوارض، و نحوه مراقبت با یکدیگر متفاوت هستند. شما برای انتخاب روش مناسب باید شکل و نوع ناخن های طبیعی خود و همچنین ظاهر ناخن مورد نظر خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال: اگر ناخن های یک شکل و یکدستی ندارید، کاشت قالبی نمی تواند برای شما مناسب باشد.

آیا ناخن کاشتن عوارض دارد؟

کاشتن ناخن اساسا عارضه خاصی را ایجاد نمی کند. اما اگر ناخن کار شما حرفه ای نباشد و به خوبی هواگیری نکند ممکن است بین ناخن طبیعی و مواد کاشت به اصطلاح هوا بگیرد. این امر می تواند باعث تشکیل جرم و قارچ روی ناخن شده و مشکلاتی را بوجود بیاورد. همچنین ممکن است برخی به مواد کاشت و چسب حساسیت داشته باشند و دچار آلرژی و اگزما شوند.

چه کسانی نباید ناخن بکارند؟

کسانی که بیماری های عفونی و قارچی دارند نباید ناخن بکارند. زیرا کاشت به طور کامل روی ناخن را می پوشاند و اجازه نمی دهد شما بر روند و شدت مشکل خود نظارت داشته باشید. همچنین توصیه می شود کسانی که مستعد عفونت هستند و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است از کاشت صرف نظر کنند. زیرا احتمال بروز عفونت و قارچ ناخن را در آن ها افزایش می دهد.

انواع پودر کاشت ناخن چیست؟

به طور کلی ۴ نوع پودر برای کاشتن ناخن ها وجود دارد که به دو دسته پوشاننده و غیر پوشاننده تقسیم می شوند. پودرهای غیرپوشاننده شامل پودر کلیر (کریستالی) و پودر صورتی طبیعی هستند که برای کاور و کاشت طبیعی ناخن استفاده می شوند. پودرهای پوشاننده شامل پودرهای کاور(هلویی، صورتی، کرم) و پودرهای رنگی (تمام رنگ ها) هستند که برای انواع کاشت مورد استفاده قرار می گیرند.

نرگس شریفی

شما کدام روش کاشتن ناخن را انجام داده اید؟ کدام روش برای شما مناسب تر است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: