برنزر روثرن

برنزر چیست؟ نکات طلایی طرز استفاده از برنزر

ارسال به دیگران:

برنزر یا همان پودر برنزه کننده، سال ‌های زیادی است که جزء ثابت کیف آرایش خانم‌ هاست و برای گریم و میکاپ استفاده می شود. اما در سال‌ های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به یک ترند آرایشی تبدیل شده است. اما شاید نام برنزر برای شما نا آشنا باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به سوال برنزر چیست؟ و انواع آن کدام است، پاسخ دهیم. همچنین در مورد آموزش نحوه کانتور با برنزر صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

برنزر چیست؟

بسیاری از خانم ها در آرایش روزانه و برای خود آرایی از برنزر استفاده می کنند. برنزر پوست شما را برنزه می ‌کند و رنگ گرم و درخشانی به آن می‌ دهد. با استفاده از برنزر، بدون قرار گرفتن در معرض اشعه UV و صرف زمان طولانی برای گرفتن حمام آفتاب، به راحتی می ‌توانید پوست خود را برنزه کنید. اما از برنزر برای کانتور صورت هم استفاده می شود. به این صورت که نواحی از پوست که نیاز به تیره شدن دارند، با برنزر تیره تر می شوند.

انواع برنزر

بر اساس نوع پوستی که دارید، می ‌توانید برنزری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

پودری

برنزر پودری نوع کلاسیک برنزر است. تقریباً برای همه انواع پوست خوب است، اما بیشتر برای پوست‌ های چرب مناسب است. مقدار کمی از پودر را بوسیله براش برداشته و روی صورت خود بمالید و آرام آرام به رنگ مورد نظر خود برسید.

کرمی

این برنزرها درخشش لطیف ‌تری به پوست شما می‌دهند و برای پوست‌ های خشک مناسب ‌تر هستند. درست مانند رژ گونه، کرم برنزر را می ‌توانید با انگشتان دست خود (یا با براش) به پوست خود بمالید. این نوع برنزر ماندگاری بیشتری دارد.

برنزر چیست

مایع

برنزهای مایع تقریباً شبیه به برنزرهای کرمی هستند، با این تفاوت که غلظت آن‌ ها کمتر است. نکته مهم در مورد آن‌ ها این است که می ‌توانند به طور یکنواخت با رنگ پایه پوست شما مخلوط شوند، اما زحمت آن کمی بیشتر است.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آموزش نحوه کانتور با برنزر

برای استفاده از برنزر دو مرحله وجود دارد. ابتدا باید پوست خود را آماده کنید و سپس برانزر مورد نظر خود را روی پوستتان استفاده کنید.

۱- آماده کردن  پوست:

صورت خود را بشویید

از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید و آن را با حرکات دایره ‌ای انگشتان روی صورت خود ماساژ دهید. سپس با آب ولرم صورتتان رابشویید و خشک کنید.

از مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنید

پس از شست و شوی صورت،مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب پوست خود را به پوست صورت و دور چشم خود بمالید. در این مرحله می توانید در صورت نیاز از پرایمر هم استفاده کنید.

کانسیلر را فراموش نکنید

یکی از موارد ضروری قبل از استفاده از برنزر این است که پوست صورت خود را با استفاده از کانسیلر به یک پایه یکنواخت برسانید.کانسیلری را انتخاب کنید که کاملا با رنگ پوست شما ترکیب شود.

در مقاله‌ای جداگانه توضیح داده‌ایم که کانسیلر چیست و پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید تا نکات جالبی برای خرید آن یاد بگیرید.

از کرم پودر استفاده کنید

  • پس از استفاده از کانسیلر، یک لایه یکنواخت از کرم پودر را روی صورت خود بمالید. کرم پودر صورت شما را صاف می ‌کند و یک بوم خالی برای کانتورینگ ایجاد می ‌کند.
  • برای داشتن ظاهر طبیعی‌ تر، مقداری از کرم پود را به گردن خود نیز بمالید.
برنزر پوپا
  • اگر قصد دارید رژ گونه بزنید، آن را قبل از برنزر استفاده نکنید.
  • برای اینکه پوست لطیف‌ تر و نرم‌ تری داشته باشید، می ‌توانید از مرطوب ‌کننده رنگی هم استفاده کنید. اما در این صورت دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر نیست.

۲- استفاده از برنزر برای کانتورینگ

انتخاب رنگ مناسب

از آنجایی که هدف برنزر تیره‌ تر کردن و رنگ و لعاب دادن به پوست است، رنگی که انتخاب می ‌کنید به رنگ پوست شما بستگی دارد. به طور کلی، برنزر باید ۱ یا ۲ درجه تیره ‌تر از تن پوست طبیعی شما باشد. برنزر را کمی روی مچ دست خود آزمایش کنید. تا مطمئن شوید بدون ایجاد ظاهری غیرطبیعی، تن پوست شما را گرم تر نشان می دهد.

  • اگر رنگ پوست شما سفید است، به دنبال برانزر عسلی باشید.
  • در صورت داشتن پوست متوسط، یک برنز براق رزگلد یا طلایی را انتخاب کنید.
  • پوست تیره بهتر است با یک برنزر زرد مایل به قهوه‌ ای یا کهربایی برنزه شود.

انتخاب براش مناسب

اگر براش شما خیلی کوچک یا سفت باشد، ممکن است هنگام استفاده از برنزر، لکه‌ ها و رگه ‌های تیره روی پوست شما ایجاد شود. براش ‌های مخصوص برنزر در بازار موجود است، اما از براش ‌های بزرگ مخصوص رژ گونه یا براش پنکیک نیز می ‌توان استفاده کرد. برای داشتن ظاهری صاف ‌تر و طبیعی ‌تر، می‌ توانید از براش باد بزنی استفاده کنید.

نحوه استفاده از براش

بهتر است به جای اینکه به یک باره مقدار زیادی برنزر را روی صورت خود بمالید، آن را آرام آرام و به مقدار کم به پوست خود بزنید. بنابراین کافی است انتهای براش خود را به آرامی به پودر آغشته کرده و مقدار اضافی آن را روی درب ظرف بتکانید.

کانتور صورت

پیشانی

 برنزر را باید در هر دو طرف صورت از بالا به پایین به شکل “3” به پوست خود بمالید. این حرکت را از پیشانی شروع کنید. براش را به آرامی در امتداد قسمت ‌های خارجی پیشانی و در امتداد خط موی خود بکشید.

گونه ها

لپ‌ های خود را به شکل ماهی دربیاورید و برانزر را روی گونه ‌های خود بکشید. این کار را می ‌توانید با لبخند زدن نیز انجام دهید. لبخند بزنید، براش را به آرامی روی سیب گونه و از قسمت پایین گونه ‌های خود به سمت موهایتان بکشید.

فک

در آخر، شکل سه را که از پیشانی آغاز کرده بودید با فک خود به پایان برسانید. این کار به وضوح و کانتورینگ چهره شما کمک می‌کند.

چانه، بینی و گردن

زمانی که از برنزر استفاده می ‌کنید، باید روی مناطقی از چهره خود که نور خورشید به آن می‌ تابد تمرکز کنید. براش خود را روی نقاط بالاتر صورت خود مانند پل بینی و نوک چانه بکشید. درخشش طبیعی را با استفاده از برنزر بر روی گردن خود تکمیل کنید تا با رنگ صورت شما مطابقت داشته باشد.

در این مرحله برنزر را بیش از حد به صورت خود نزنید. از مقداری که از قبل روی براش مانده استفاده کنید. زیرا ممکن است ظاهر سنگینی روی صورت شما ایجاد کند.

محو کردن

در آخر، یک براش تمیز بردارید و برنزر را به آرامی محو کنید تا خطوط و رگه ‌های غیرطیعی روی صورتتان باقی نماند. بسیار مهم است که ناحیه گردن را با صورت هم رنگ کنید. برای این کار می ‌توانید از حرکات کوچک و دایره‌ ای روی گردنتان استفاده کنید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: