اولاپلکس تراپی مو

اولاپلکس تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟ + آموزش کامل استفاده از اولاپلکس در منزل

ارسال به دیگران:

اولاپلکس تراپی یکی از روش های بازسازی مو می باشد. در این روش موهایی که در اثر ریباندیگ، رنگ و یا دکلره آسیب دیده اند، بازسازی می شوند. افرادی که دائما موهایشان را رنگ می کنند، با استفاده از این روش ساختار قبلی موها را به عقب برمی گردانند. موهای شما با استفاده از این روش بسیار یکدست و زیبا می شود. همین ویژگی این روش، موجب براق تر شدن موها می گردد. در این مقاله قصد داریم به مزایای شگفت انگیز اولاپلکس تراپی مو اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش کراتینه مو
آموزش کراتینه مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اولاپلکس تراپی چیست؟

اولاپلکس نامی آشنا و معروف در میان سالن ‌داران است. اما با اینکه این محصول تا این اندازه معروف و شناخته شده است، هنوز هم افراد بسیاری نمی‌دانند که کارایی آن چیست. و نمی دانند چرا توسط بسیاری از طرفداران مو استفاده می شود.

شرکت اولاپلکس توسط دین کریستال تاسیس شد. او همراه با دو پزشک متخصص دیگر بر روی تهیه مولکولی جدید کار می‌کردند. تا این مولکول بتواند داخل رشته‌ های مو تاثیر بگذارد و قسمت‌ های آسیب ‌دیده را ترمیم کند. در نهایت این شرکت به یکی از بهترین سازنده های محصول شگفت‌انگیز برای ترمیم موهایی تبدیل شد که در اثر رنگ و مواد شیمیایی به شدت آسیب دیده ‌اند.

یکی از اصلی ترین اجزای داخلی موی شما دی سولفید می باشد. برای حفظ ساختار مو، باید همیشه دی سولفید در موهای خود داشته باشید. زمانی که موهای خود را زیاد رنگ می کنید، دی سولفیدها تا حدودی ضعیف می شود. همچنین زمانی که بیش از حد به موها حرارت می دهید، موها ضعیف می شوند. بنابراین شما با شکنندگی موهای خود مواجه خواهید شد.

پیوندهای دی سولفیدی مو در اثر رنگ کردن و استفاده از حرارت شدید و درمان ‌های شیمیایی شکسته می ‌شوند. اولاپلکس با اتصال مجدد این پیوندهای شکسته شده، استحکام مو را افزایش می‌دهد. در نهایت این محصول پرطرفدار، ظاهری حجیم تر و قوی تر به موها می‌ بخشد.

تفاوت استفاده کردن و استفاده نکردن از اولاپلکس تراپی مو

فواید اولاپلکس تراپی مو

اولاپلکس تراپی روشی متداول برای صافی، درخشندگی، استحکام و سلامت مو می‌باشد. نتیجه کار با این محصول دارای مزایا متنوعی است.

  • در ساخت این محصول هیچگونه چربی به کار نرفته و بنابراین مو و پوست سر را چرب نمی‌ کند.
  • با اولاپلکس می‌ توانید موهای خود را روشن‌تر کنید.
  • با اولاپلکس تراپی می توانید دکلره را برای مدت بیشتری روی موهای خود نگه دارید.

همچنین در ادامه به موارد بیشتری از فواید اولاپلکس تراپی برای مو اشاره می‌‌کنیم.

بهبود آسیب موها با اولاپلکس تراپی مو

به طور معمول روش اولاپلکس تراپی به افرادی که به موهای خود با روش های مختلفی آسیب وارد کرده اند پیشنهاد می شود. اگر شما می خواهید از این روش روی موهای خود استفاده کنید، باید تحقیقات لازم را در این مورد انجام دهید. این روش درمانی شباهتی با پروتئین تراپی مو دارد که در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته ایم.

محکم تر کردن ریشه مو

فر دائم موجب تضعیف ریشه موها می شود. افرادی که دائما فر کردن مو را انجام می‌دهند، برای قوی تر کردن ریشه موی خود به این روش نیز نیاز دارند. اولاپلکس تراپی باعث محکم تر شدن ریشه مو می شود.

بهبود شکنندگی موها

ممکن است جنس موهای شما شکننده باشد. شکنندگی موها باعث از بین رفتن زیبایی مو می شود. با این روش، شکنندگی موها تا حد زیادی درمان می شود. همچنین باعث می‌شود موها قدرت بگیرند.

ترمیم موها

با اولاپلکس تراپی موها به خوبی ترمیم می شوند. بعد از استفاده از این روش موهای شما قوی تر و مقاوم تر خواهد بود. اولاپلکس کمک می کند تا موهای شما برای رنگ و دکلره آماده و مقاوم باشند.

قابلیت شگفت انگیز اولاپلکس مو برای محافظت از مو در زمان رنگ و دکلره کردن

استفاده در رنگ مو

اولاپلکس برای محافظت از مو در برابر آسیب های شیمیایی فرموله شده است. اگر می خواهید دفعات زیادی موهایتان را رنگ ومش و یا دکلره کنید، باید با یک روش مطمئن به فکر احیای آنها باشید. بنابراین با استفاده از اولاپلکس تراپی، به راحتی از رنگ و دکلره استفاده کنید. این روش، موها را در روند رنگ کرن محافظت می کند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کند.

نرمی و لطافت موها

با استفاده از این روش نه تنها موهای شما قوی تر می شود، بلکه نرمی و لطافت تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. با اولاپلکس تراپی، خیالتان راحت است که موهایتان شکننده نخواهد بود و دچار آسیب جدی نمی شود.

براق شدن موها

اگر موهای شما آسیب دیده باشد، با این روش درمانی براقیت خود را یک بار دیگر به دست می آورد. سخت ترین رنگ موها و دکلره هم موهای شما را ضعیف نخواهد کرد. استفاده از این روش درمانی، به براق شدن موهای فر هم کمک می کند.

معایب استفاده از اولاپلکس تراپی مو چیست ؟

هر روش درمانی که انتخاب می کنید، باید به مزایا و معایب آن توجه داشته باشید. تمامی روش های درمانی و زیبایی، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. اگر موهایتان بسیار آسیب دیده، از تاثیر اولاپلکس روی موهای خود شگفت زده خواهید شد.

در برخی موارد نیاز به استفاده از اولاپلکس تراپی نیست. اگر موهایتان را زیاد رنگ نکرده اید و آسیب ندیده است، استفاده از اولاپلکس موجب هدر رفتن زمان و پول می شود. 

البته باید بدانید که این درمان، روش ارزانی به شمار نمی رود. اگر این روش را در سالن آرایشی انجام دهید، هزینه بیشتری هم خواهد داشت. دقت داشته باشید که بیش از حد نباید از این روش استفاده کنید. زیرا امکان دارد ریشه مو را با مشکل مواجه سازد.

از معایب این محصول نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان رنگ گرفتن و روشن شدن مو را طولانی‌تر می ‌‎کند.
  • استفاده بیش از حد از آن می ‌تواند رنگ‌ پذیری مو را کاهش دهد.
چه عوارض و معایبی برای استفاده از اولاپلکس تراپی مو وجود دارد؟

چه زمانی و چگونه باید از اولاپلکس استفاده کرد؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می ‌شود که از اولاپلکس در طول رنگ کردن و نه بعد از آن، استفاده کنید. این محصول برای حفظ پیوندهای دی سولفیدی مو در حین فرآیند رنگ کردن بسیار مهم و ارزشمند است. از طرف دیگر، استفاده از این محصول قدرتمند به ۳ مرحله اصلی تقسیم می‌شود که زمان استفاده از هرکدام متفاوت است.

معرفی انواع اولاپلکس از شماره ۱ تا ۷

اولاپلکس شماره ۱

این اولین مرحله اولاپلکس تراپی است. این شماره پیوندهای دی سولفید شکسته مو را از نو ساخته و روند جلوگیری از آسیب و ترمیم مو را آغاز می‌کند.

متخصصان همیشه توصیه می‌کنند که اولاپلکس را همراه با رنگ مو بزنید. اما می‌توان اولاپلکس شماره ۱ را مستقیماً به تمام رنگ‌ها و دکلره مو اضافه کرد تا از آسیب دیدن موها در بهترین حالت ممکن جلوگیری کند.

اولاپلکس شماره ۱ زمانی استفاده می‌شود که موها در حال رنگ شدن هستند. در این مرحله، اولاپلکس با رنگ مخلوط شده و مستقیما روی موهای شما اعمال می ‌شود.

اولاپلکس شماره ۲

مرحله دوم پلکس تراپی برای بازسازی و بازیابی هرگونه پیوند شکسته باقیمانده است که قوی ترین، براق ترین و سالم ترین موها را برای شما ایجاد می‌کند.

این مرحله بعد از رنگ کردن مو، اما قبل از شامپو زدن انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هر تار مو به خوبی به محصول آغشته شده است.

اولاپلکس شماره ۲ هنگام شست و شوی رنگ کاربرد دارد. به این طریق که بعد از شستن رنگ، آن را روی سر خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید. این مرحله مانند ماسک عمیق مو عمل می ‌کند.

چگونه باید از اولاپلکس مو استفاده کرد؟

اولاپلکس شماره ۳

 این معجزه کوچک که هفته‌ای یک بار در خانه انجام می‌شود ، پیوندهای دی سولفیدی شکسته شده بین جلسات درمان شما را بازسازی می‌کند. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از آسیب، رنگ و مدل موی مورد علاقه خود را حفظ کنید.

اولاپلکس شماره ۳ توسط شما انجام می‌ شود. این مرحله درواقع یک درمان خانگی است که هفته ‌ای یک بار انجام می‌شود. محصول را روی موهای مرطوب خود بمالید. سپس طوری شانه بزنید که محصول به تمام تار موها برسد. حداقل ۱۰ دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند و بعد آبکشی کنید.

اولاپلکس شماره ۴ و ۵

اولاپلکس شماره ۴، معروف به شامپو، ضمن تمیز کردن ملایم انواع موها، پیوندهای آن را ترمیم می‌کند. با هر شستشو می‌توانید از رطوبت، قدرت و قابلیت کنترل موهای خود لذت ببرید

اولاپلکس شماره ۵ یا کاندیشنر،‌ بدون افزودن وزن اضافی باعث بازیابی، ترمیم و هیدراته شدن موهای شما می‌شود و آن را سالم و براق نگه می‌دارد.

اولاپلکس شماره ۶

این شماره به شما کمک می‌کند تا به مدت ۷۲ ساعت از از موهای وز و خشک خلاص شوید. اولاپلکس شماره ۶ از انواع موها از جمله موهای رنگ شده، آبرسانی و محافظت می‌کند.

این محصول موها را تقویت و مرطوب می‌کند و در نتیجه احساس صاف و ابریشمی شدن را در موهای شما ایجاد می‌کند. مقدار کمی از محصول را به موهای مرطوب یا خشک از وسط تا انتهای آن بمالید.

موهای خود را شانه کنید و هر طور که می‌خواهید حالت دهید!

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اولاپلکس شماره ۷

آخرین نسخه از خانواده اولاپلکس که حاوی روغن باندینگ است. روغن باندینگ فوق العاده سبک است و به طور چشمگیری درخشندگی مو را افزایش می‌دهد، به موها لطافت و قدرت می‌بخشد و انواع موها و بافت‌ها را تقویت می‌کند.

اگر از ابزارهای حرارتی برای مدل دادن به موهایتان استفاده می‌کنید، این محصول می‌تواند موهای شما را در برابر حرارت ۲۳۰ درجه سانتیگراد محافظت کند.

چگونه از اولاپلکس شماره ۳ در خانه استفاده کنیم؟

 در ادامه آموزش پلکس تراپی مو در منزل و تمام نکات ضروری مربوط به آن را بررسی می‌کنیم:

برای اینکه بتوانید این درمان بی نظیر را در خانه انجام دهید، باید از اولاپلکس شماره ۳ استفاده کنید. برخلاف اولاپلکس شماره ۱ و ۲ که فقط در سالن های آرایشی قابل استفاده هستند، برای اولاپلکس تراپی در منزل می‌توانید از شماره ۳ را به راحتی استفاده کنید و موهای مات و آسیب دیده خود را ترمیم کنید.

اولاپلکس مو چیست؟ مدل های مختلف اولاپلکس

برای انجام پلکس تراپی در خانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله ۱: موهای خود را مرطوب کرده و با حوله به آرامی خشک کنید. زمانی که موهایتان کمی نم دارد، مقدار زیادی از اولاپلکس شماره ۳ را به موهای خود بمالید. محصول را روی کل موهای خود (از ریشه تا نوک مو) پخش کنید. برای این کار می‌توانید از شانه یا انگشتان خود استفاده کنید.
  •   مرحله ۲: اجازه دهید محصول حداقل ۱۰ دقیقه و حداکثر ۹۰ دقیقه روی موهایتان بماند. این مدت زمان به میزان آسیب دیدگی موهای شما بستگی دارد. هرچه آسیب بیشتر باشد، لازم است مدت زمان بیشتری محصول را روی موهایتان نگه دارید.
  • مرحله ۳: مثل همیشه موهایتان را با شامپو و نرم کننده مورد علاقه خود را بشویید و حالت دهید. همچنین لازم به یادآوری است که اولاپلکس شماره ۳ به هیچ وجه یک کاندیشنر بدون نیاز به شستشو نیست. بنابراین شما باید پس از استفاده آن را بشویید. خوابیدن با این محصول توصیه نمی شود زیرا ممکن است با چشم شما تماس پیدا کند.

سخن پایانی

نتایجی که پس از اولاپلکس تراپی تجربه خواهید کرد ممکن است متفاوت باشد. اما یک تصور غلط رایج این است که موهای شما پس از این درمان کاملا نرم و ابریشمی می‌شوند.

اگرچه اولاپلکس مطمئناً موها را کمی نرم می‌کند، اما ممکن است آنطور که انتظار دارید نباشد زیرا ماسک مو یا نرم کننده عمیق نیست. به یاد داشته باشید، اولاپلکساز داخل برای ترمیم پیوندهای شکسته مو تاثیر می‌گذارد.

آنچه باید توجه کنید این است که موهای شما کمی قابل کنترل می‌شود، پیوندهای آن بازسازی شده و از درون سالم خواهند بود. شما همچنین می توانید از سایر مزایای آن مانند درخشش خیره کننده موهای خود بهره مند شوید.

رویا کریمی

تا به حال تجربه استفاده از اولاپلکس تراپی مو را داشتید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: elle

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.1]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: